måndag 14 mars 2011

Jag finns, jag är bara lite sjuk!

Buhu, buhu! Förkyld, ont i kroppen, hosta, snorig liten näsa. Förlåt att jag varit borta så länge från bloggen! Vad hände? Hur kunde tiden gå så fort? Har jobbat, haft gäster på helgerna, skridskoåkning med barnen och korvgrillning. Jag och sambon har tittat igenom hela The Pacific DVD-samlingen och efter den har vi tittat igenom heeeeela Band of Brothers-samlingen. Man kan, helt enkelt, säga att jag haft ett blogguppehåll. Typ.
MEN, jag har virkat ett täcke till min ena tjejs Monchichi (stavas det så?) och jag har påbörjat en liten morot och jag har försökt avsluta en bit rulltårta och jag har påbörjat en ny u-båt och... Lite blandat kan man säga.
Ska försöka visa något snart. Är. Bara. Lite. Seg. Förlåt. Mig!

Puss allihopa! ;S

3 kommentarer:

Lovisa sa...

svar: Jag la en kartongbit i botten som man skulle göra, men över det så vek jag en lång remsa som skulle ge stöd åt hela formen, att den skulle få en fin och rund form. Dessvärre var den kartongen lite för hård så formen bucklade sig ...

Funderar också på att virka mig lite båtar, har du något mönster eller virkar du på frihand?

Anonym sa...

Krya på dig! Å hoppas du finner lust och ork att maila snart igen, ser fram emot det. Kram!

C sa...

@Lovisa-Jag? Virka på frihand? Näe, klarar bara av att göra grytlappar och täcken till Monchichis på frihand, ha ha! Är inte SÅ grym än ;). Har inget båtmönster, u-båten hittar du på Erica Laurells sida, massor av fina gratismönster! www.ericalaurell.se, rekommenderar varmt, jag köper jämt hennes garner!
@Virkhörnan-Åh min lilla virkhörniskompis! Ska maila dig snart! Jag har förresten gått ned 4 kilo med LCHF (liiite fusk, ibland vill magen ha socker i kaffet och vin till middagen på helgerna). Bra jobbat va?! Kram!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Template by suckmylolly.com - background image by elmer.0