måndag 21 mars 2011

Lite sytt och lite virkat

Hej gott folk!

Har jobbat på mina syskills. Först ut är nytt lakan, kudde och täcke med liten spetsrand på. Blev supersött! Min symaskin har jag fått av en kompis för länge sedan. Fick hjälp av svärmor att olja upp den för den var sjukt dammig och trög att sy med. Jag förstår mig inte riktigt på den helt än och den är lite konstig ibland. Svärmor råder mig att gå och låta den få en omgång på en symaskinsverkstad. Ska ta tag i det en vacker dag... Uhhh, suck! Så till det här projektet har jag lånat mammas!
Roligt onödigt vetande till den här historien om tyget till docksängskläderna är... att tapeterna till mina döttrars rum också är rosa-och vitrandiga, liksom gardinerna vilkas tygöverskott blev docksängskläderna. Dessutom hittade jag sängkläder på rea på Hemtex som var rosa-och vitrandiga så självklart var jag tvungen att köpa hem sådana också, ha ha! Jag vet, jag är knäpp. Men jag råkar tycka att det var lite kul. Just nu i alla fall. ;)

På bilden under får ni se täcket som jag har virkat till tjejernas Monchichi som faktiskt är deras pappas gamla. Och ja, den sover i en gammal glasskartong, precis som på deras pappas tid som barn. Ganska sött tycker jag.


2 kommentarer:

Li.W sa...

Så gulligt! Visst är det kul att sy! Du frågade om det var svårt att komma igång med stickning. Lite svårt tyckte jag att det var... Men jag hade fått för mig att börja med STRUMPOR... Hur svårt kan det va?? SVÅRT... Men efter en strumpa så så fick jag kläm på det och sen var det inte svårt längre :) Jag tycker absolut att du ska försöka! Tips: Garnstudios videobeskrivningar

Kram Linda

C sa...

Tack för tipset om videobeskrivningar, dom är ju oumbärliga! Vi får se när det blir av...
Kram Camilla

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Template by suckmylolly.com - background image by elmer.0