torsdag 20 januari 2011

Gaaah, det är apa att äta LCHF!

I alla fall om man aldrig mer får smaska i sig dom där fetingbullarna på Café Saturnus (Eriksbergsgatan, Stockholm). Någon som varit där? Jag och min sambo började äta efter LCHF i måndags och jag har klarat mig bättre än jag förväntat mig. Brukar alltid ha sötningsmedel i mina egengjorda bebislatte (typ jättemycket mjölk och pyttelite espresso), äta popcorn även vardagkvällar. Slarva med choklad även på vardagkvällar framför TV:n. Men nu - ICKE! Och det har väl gått okej men jag har verkligen fått mig en tankeställare över vad jag har för matvanor. Och ibland känns det som jag inte kan skilja på sötsug och äkta hunger. Knepigt det där. Äta avocado med majonäs känns ju också ganska lyxigt till lunch. Kanske glamoren förtas lite nu när man stoppar i sig dom och lite ägghalvor med caviar och lite räkor? Glamor 24/7?
Ja och så har jag inte kommit på någon riktigt varierad frukost. Stekt omelett och bacon är lite äckligt och mastigt till frukost tycker jag. För flottigt! Jag som älskar te och ostsmörgåsar. Idag har jag hittat ett recept på ett valnötsbröd för LCHF:are som jag. Kanske ska slå till och prova att baka ett?!

På virkfronten håller jag just nu på att massproducera chokladbollar, marmeladbollar, oreokex, maränger och prinsessbakelser. Det bara blev så, kunde inte riktigt avsluta bara EN sak. Förresten orkar jag inte ha dåligt samvete över sånt heller, livet är för kort för att känna skuld. Sedan är det en sådan himla cool känsla att titta på alla dom där supermånga sakerna man gjort att bara det gör mig lycklig! Ska försöka hosta fram lite bilder snart.

Och alla som inte varit på Café Saturnus, där finns världens godaste bullar och största! Välj kanel eller kardemumma och njut av en härlig latte. See ya!

4 kommentarer:

l sa...

Jag önskar verkligen att jag kunde ha ett ärende till huvfudstaden nu när jag såg det där fotot på bullen! Oj oj.
Kanske du kan äta. Gröt då? Inte fär att det är det roligaste haha

Lovisa sa...

... och det var jag som skrev den förra kommentaren..

Anonym sa...

Hej!
Hittade precis din blogg är en handarbetstok som tänkt att jag skulle prova att virka kakor. De såg mycket fina ut de som du gjort.
Jag och min man äter också LCHF. Min man gör ett bröd av 1 ägg och 1 dl mandelmjöl som han rör ihop och kör i micron en stund, kan inte äta dem då jag inte tål mandel men han gillar dem.
Tips på en länk till om LCHF skrivet av en läkare www.kostdoktorn.se
Mycket att läsa där!!/ Christina

C sa...

Tack Christina för tipset på brödet! Det var mig ett snabbakat bröd, toppen! Ska prova det. Har kollat in kostdoktorn. Myyyycket information där. Jag tar lite i taget, min hjärna måste hinna smälta allt ;) Men jag hoppas det ger utdelning!
Har du någon egen bloggsida?

Hälsn. Camilla

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Template by suckmylolly.com - background image by elmer.0