lördag 25 december 2010

God jul på er alla!

Fick bl.a. ett virkkit på grytlappar à la Erica Laurell som jag önskat mig i julklapp, tillsammans med rött och vitt nystan. Ska bli jättekul att prova lite nya mönster! Dessutom fick jag ett presentkort hos butiken Happy Color, som ligger i PUB-huset här i Stockholm, där jag handlat garn ett par gånger. Färgstark butik, så det är alltid kul att kika in där!

Fick hem en virkbok som jag beställt från Bokus för ett tag sedan. Har pratat om den i ett tidigare inlägg. Den hette Gourmet Crochet och det fanns två varianter med två olika priser. Jag trodde dock att det vara samma bok fast den ena kanske var inbunden eller nåt(jag vet fortfarande inte om det är en och samma eller två olika). Nu har den jag har beställt en massa mönster på sushi och bara liiite sötsaker och tårtor, dvs sånt som jag tycker är gulligt och kul att göra. Jag ser två alternativ här, antingen skärper jag till mig och försöker tycka att det är kul att virka sushi, ELLER så beställer jag den andra boken med samma namn och kollar ifall det är något gulligt i den. Hmmmm....
Dessutom är den på engelska och jag har aldrig virkat efter engelsk beskrivning, så det hela skulle bli en liten utmaning på det planet också. Det blev en lite större tröskel än vad jag hade tänkt mig helt enkelt. Sushi OCH engelsk virkbeskrivning! Jag återkommer om hur modig jag är angående det här projektet....

Jag har nu också hittat på att jag ska brodera lite korsstygn, så jag anslöt mig till ett virkcafé via bloggen http://www.mednalochtrad.blogspot.com/ (se länken här i sidan). Det var jättekul! När jag kommit längre med mitt motiv så visar jag upp det här. Är det någon annan som vill ansluta sig så är det bara att kolla in hennes blogg för upgifter om nästa dejt i januari! För dom som kan och vill så kan man komma till ett fik på Kulturhuset.

Annars så hoppas jag att alla har en underbar julledighet, äter gott, myser och bara har det bra!
Vi hörs så länge!

0 kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Template by suckmylolly.com - background image by elmer.0