söndag 25 december 2011

Julklapp till mig själv

En sak som jag absolut ville ha i julklapp var Annika Messings bok Välkommen till Virkligheten. Den har jag dregglat över länge och när jag ändå skulle beställa lite Alfons Åberg-böcker till mina barn i julklapp så passade jag på att beställa den till mig själv. Jag ropade till min man att jag hade fixat min julklapp från honom själv, ha ha! Jag funderade till och med på att slå in den till mig själv så det skulle bli lite kul att ha något att öppna på julafton. Men jag sket i det till slut, var så sugen på att kunna bläddra i den. Whatever liksom, vill göra som jag vill. Ha ha! Jag är ju mest förtjust i att virka söta bakverk, men det kanske är dags att utmana sig själv att virka ett djur eller en robot snart också. Måste bredda mig...

Jag virkade en till liten dockfilt i mormorsrutor till min andra dotter, den stora femåringen. Den fick lite blandade färger och blev jättefin. Ska fota och lägga upp den snart. Det var riktigt kul att virka filtar! Har en kompis som ska få barn med sin norska pojkvän så jag har påbörjat en bebisfilt i mormorsrutor i melerat garn i färgerna blå, vit och röd (dom norska färgerna) såklart! Ska bli kul när jag blir färdig att inspektera resultatet. Funderar på att den filten ska ha alla sina rutor omgivna med vit kant och virkas ihop med vitt garn också. Det kanske blir lite lugnare för ögat så? Tror jag i alla fall. Ska bli kul att se.
Hoppas ni har det bra allihopa!

Kram!

3 kommentarer:

od Andulky sa...

Helt rätt!!
God Fortsättning!
Kram

Lovisa sa...

Roligt! Den önskar jag mig med innerst inne, men det har inte blivit av.. God fortsättning på det nya!

Lovisa sa...

Och det där var jag ... ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Template by suckmylolly.com - background image by elmer.0